תעשה כבר את העבודה שלך!
תעשה כבר את העבודה שלך!
קבלו 3 טיפים פשוטים שיעזרו להגברת שיתוף פעולה, הבנה הדדית ותחושה טובה
חושבים שעמיתים, לקוחות, ספקים או עובדים יעשו את מה שאנו מבקשים מהם כי “זאת העבודה שלהם”?
אז תחשבו שוב, כי זה לא עובד ככה, וכמו שיסביר לכם כל יועץ ארגוני מצוי, צריך לדעת 'לרתום' אותם.
ואמנם, אלפי ספרים נכתבו על ניהול אפקטיבי, סגנונות השפעה ותקשורת בינאישית. ובכל זאת, לפעמים לא צריך הרבה. כי מספיק שתיישמו מספר עקרונות פשוטים, שיבטיחו לכם, במרבית המקרים, שיתוף פעולה, הבנה הדדית ותחושה טובה.
אז קבלו מאיתנו טיפ 1#
האם זה מקובל עליך?
מרבית האנשים לא אוהבים שדורשים מהם ו'יורים' עליהם פקודות. חשוב להם להרגיש שהם חלק, שדעתם חשובה.
לכן, כאשר זה אפשרי, רצוי לייצר עם אותו אדם שיח ולהקשיב לעמדותיו בנושא. כך קל לו יותר להיענות לבקשתכם ולשתף פעולה.
ובכל זאת...לרוב אנו לחוצים בזמן ואין לנו עניין לנהל דיון ארוך על כל דבר. וכאן מגיע הטיפ החשוב הבא-
! במקרים כאלו תשאלו: “האם זה מקובל עליך?”
זאת דרך מצוינת להציג את הדברים באופן שייתפס כהתייעצות ולא כדרישה. ועדיין, זאת שאלה סגורה שהיא המלצה מוסווית. שכן, בפועל, אתם מצביעים לאותו אדם על הכיוון, רומזים לו שזה הדבר הנחוץ והנכון. ומבינתו, הוא ירגיש מעורב, ויהיה מוכן גם לבצע.
טיפ 2# לא פחות חשוב!
תתחילו בטוב- תקבלו טוב.
ההמלצה להתחיל בטוב תקפה תמיד. גם כשיש לכם ביקורת על אותו אדם, ואתם מאוכזבים או מעוצבנים עליו מאד. כן, גם במצבים כאלו הטיפ הוא לא לצאת למתקפה, אלא להסדיר נשימה ולהתחיל ב...(דמיינו רעש תופים)...להתחיל בטוב! ככל שתתרגלו את זה, תגלו שהמסרים שלכם, גם הקשים, יועברו בצורה אפקטיבית וישיגו את מטרתם.
אז איך מפרגנים? לא במחמאות ריקות. אלא במשהו אותנטי, גם אם באותו רגע זה קשה, וצריך לחפש 'מתחת לאדמה'. יש לנו דוגמאות יחסית פשוטות שימחישו למה הכוונה- למשל, לעובד שמרבה לקחת הפסקות, נתחיל בכך שנפרגן לו על הרוח האופטימית, ואולי על זה שהוא חביב על כולם. לעובדת איטית, נחמיא על רצינותה ועל היסודיות שלה. משפטים כאלו מרככים את המסר שיגיע בהמשך, במיוחד אם הוא שלילי, ויבטיחו שיתייחסו אליכם ולפידבק שלכם ברצינות.
טיפ 3#
אל תיקחו אותם כמובן מאליו!
תקפידו לומר בבקשה ותודה. תברכו בבוקר-טוב, תעריכו ותנו קרדיט כשמגיע.
הדבר נכון גם למנהלים קשוחים עם סגנון מחוספס, או כאלו שחוששים שאם יפרגנו לעובד הוא מיד יבוא בדרישות.
נימוס בסיסי. ולגמרי לא טרחה גדולה- לומר שלום בבוקר, להוסיף "בבקשה" ו"תודה". ומבחינת העובדים, יש למילים הללו השפעה רבה.
חד משמעי, זה לגמרי בידיים שלכם- לתת לעובד להרגיש מוערך, להפוך אותו לחדור מוטיבציה, לנכס עבור החברה. אז תודה לכולם. שלום רב, ושוב...תודה רבה.